marți, 3 septembrie 2013

Pesia,Mia,Iudith,Fani si Moca.


Imi fac cafeaua,il injur pe Assy cu o binecuvantare  de intrare in shabat , il mai injur o data de neam arabesc si de ima ma-sii lui, insist si plec sa imi beau cafeaua pe terasa.

Pesia,Mia,Fani,Iudith si Moca sunt prietenii mei de vinerea noaptea.
Asa sunt eu:am prieteni din copilarie,am prieteni ocazonali,prieteni la orizont,am si prieteni sefi,si prieteni dusmani dar si prieteni numai de vinerea noaptea.
Pesia este cea mai tinerica,cu toate ca Fani arata cel ma bine.Mia este eleganta,si as pune-o in clasament inaintea Pesiei,dar Mia fiind discreta face tot sarmul partidei de remy.
Iudith,Iudith este o figura carismatica ,lucida pana-n panzele albe,zgarcita ca orice multimilionar parvenit,dar haioasa si bine dispusa oricand.
Moca este un cavaler,intretine doamnele in fiecare seara de vineri.
La varsta lor,lipsa unuia dintre ei  imi da fiori,pana acum am avut de doua ori surpriza de a vedea un scaun gol la masa de bridge si remy.
Moca,de fiecare data cand ne intalnim ,ma invita la o cafea cu praf de cardamon.
Mia imi face cadou carti in romaneste iar  Pesia imi da   cele mai zemoase ciubucuri pe care le-am avut in viata mea.
Fani,cu Fani povestea sta un pic ciudat.Originea ei imi este incerta,posibil sa vorbeasca ungureste asa cum foarte bine vorbeste si romaneste,dar la fel de bine poate fi doar umplutura la masa de remy,in locul altei fuste neconvingatoare.
Cei cinci imi aduc aminte de Gaitele si incredibila interpretare a Leopoldinei Balanuta.
Mia este fosta profesoara si pensionara de 30 de ani.Isi pastreaza accentul anilor 30,un accent ascultat de mine si de voi doar in piesele radio sau televiune ,D-ale Carnavalului sau Ianke,Take si Cadir cu Mircea Beligan.
Pesia are un accent puternic moldovenesc antic,il pastreaza cu mandrie, desi mie imi este uneori imposibl sa o inteleg datorita arhaismelor.
-Unde este cavalerul asta noapte,a lasat doamnele singure?intreb eu doamnele absorbite de partida de bridge,ingrijorata fiind de lipsa multiplului campion.
Mia ma priveste pe deasupra ochelarilor ,observa neatentia Pesiei,ii ocheste cartile tinute neglijent in mana ,imi face cu ochiul si imi raspunde complice:
-Cavalerul s-a dus in noaptea asta dupa fuste mai interesante ,draguta!


Mia-este supravietuitor al Lagarului de la  Auschwitz.
Nu are numar tatuat pe brat,poate putini stiti ca practica tatuajelor nu era folosita in lagarul de la Auschwitz ,ci la Birkenau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu