duminică, 25 martie 2012

Damajuana ,Dulce de leche si Luis.


   Petrecand 18 luni cu Luis ne-am povestit cate in luna si stele,ca de nu ar fi... nu as povesti
   Am impartit amandoi dulcele de leche de la mama Argentina ,canile nesfarsite de mate aromat,tuica de pruna fiarta,pana si mamaliga cu sarmale in foi de vita am impartit-o,ca doi buni parteneri.
  Am ajuns sa cunosc Argentina prin Luis ,sa o iubesc si sa-i ador oamenii.Un om deosebit,de la care am invatat o multime de lucruri.
  Incercand sa-i explic cum se pastreaza vinul ,la tara la bunica mea,am ajuns sa vorbim de recipientul acela din sticla:mare,bombat ,cu gatul lung ,care in romaneste se numeste damigeana.Nestiind cuvantul in castellano,tot el m- a lamurit...aha,la DamaJuana.
  Dama Juana ,mai pe romaneste: Dama Huana!


   
  Povestea spune ca "La Dama Juana" era o domnita cu forme accentuate si gat delicat,care  obisnuia sa mearga la piata si sa cumpere vinul sotului in recipiente de sticle bombate, cu gat lung ,imbracate in rachita impletita.Negustatorii,sugubeti ,au poreclit recipientul de sticla cu numele madamei.
  Francezii au o varianta diferita a povestii  ,dar numele e acelasi:Dame Jeanne.Mie ,cum tind  sa am o afectiune deosebita pentru Argentina,imi place mai mult povestea lui Luis

 
  
  

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu